Hogyan lehet olyan weboldal tartalmat létrehozni, ami javítja a helyi keresési eredményeket



Íme, mit kell írni és hogyan kell azt optimalizálni, hogy javíts a Google rangsorolásodon.

Számos olyan tényező befolyásolhatja vállalkozásod láthatóságát a helyi keresési eredmények között, mint például egy erős Google Cégem profil vagy az üzleted közelsége a keresést folytató személyekhez.
A weboldaladtól nagyban függ, hová rangsorol a Google. Ennek az az oka, hogy amikor a Google feltérképezi az internetet, elolvassa és elemzi webhelyed oldalait. A keresési eredményeknél elért jobb teljesítmény érdekében tartalmadnak relevánsnak és optimalizáltnak kell lennie, hiszen ez befolyásolhatja azt is, ügyfeleid miként tekintenek a vállalkozásodra.

Tartalom létrehozása

A megfelelő tartalom nem csak a magasabb rangsorolás eléréséhez segít hozzá a keresési eredményekben, hanem növeli annak esélyét, hogy ezek a felhasználók ügyfelekké alakuljanak át. Függetlenül attól, hogy most indítod a weboldaladat, vagy csak javítani szeretnéd a már meglévő tartalmakat, itt találsz néhány útmutatást.
Válaszolj a felmerülő kérdésekre!

Ha valaki semmit sem tud a vállalkozásodról, hogyan írnád le neki? A weboldal tartalmának meg kell tudni válaszolni az esetlegesen felmerülő kérdéseket a legalapvetőbb szinten.

Te vagy a vállalkozásodnak a szakértője, tehát a saját tudásod megosztása segíthet az embereknek megérteni ki vagy és miért kellene üzletet kötniük veled. Ezenkívül a Google adatait is ellátod információkkal, amelyek segítségével a Google könnyebben eldöntheti, vállalkozásod releváns keresési eredmény-e.

Olvasd el hangosan a tartalmat!

A szövegnek olyannak kell lennie, mintha egy ügyfélhez beszélnél, aki épp besétált az ajtódon. Azoknak az embereknek, akik a weboldalad olvassák, könnyebb lesz követni a tartalmat, továbbá a Google algoritmusa is megköveteli ezt a weboldalad feltérképezésekor. Amikor hangosan olvasod az írásod, könnyebb észrevenni, ha valami nem hangzik jól.

Ez különösen fontos akkor, ha kulcsszavakat használunk. A kulcsszavak olyan szavak vagy kifejezések, amelyeket általában az emberek az interneten keresnek. Marketingszakemberek és vállalkozás tulajdonosok megpróbálnak fontos kulcsszavakat beilleszteni a tartalmukba, annak érdekében, hogy magasabb rangsorolást érjenek el a keresésekben. A Google indulásának időszakában ez a taktika működött, mert a Google egyszerűen egyeztette a keresési lekérdezés kulcsszavait egy weboldal kulcsszavaival. Ma viszont már érdemes meggyőződnöd arról is, hogy hasznos tartalommal rendelkezel.

A minőségre helyezd a hangsúlyt, ne a mennyiségre!

A Google algoritmusa minőségi tartalmat keres, nem igazán számít neki a mennyiség. Ez azt jelenti, hogy időnként egyetlen oldal hozzáadása a weboldalhoz sokkal hatékonyabb lehet, mint mondjuk 10 oldal hozzáadása, amelyek csomó kulcsszóra irányulnak.

Vess egy pillantást a weboldaladra. Vajon elegendő magyarázat van az egyes oldalakon, hogy miről is szól az adott oldal? Választ ad-e a tartalom a termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatos esetleges kérdésekre? Elősegíti a potenciális ügyfelek döntését, hogy üzletet kössenek veled? Ezek a kérdések segíthetnek meghatározni, hol van szükség további információkra.

Tűnj ki a versenytársaid közül!

Egy egyszerű tesztelés segítségével megbizonyosodhatsz arról, hogy tartalmad valóban a vállalkozásodról szól. Másold a kezdőlap tartalmát egy szöveges dokumentumba. Ha megváltoztatod a vállalkozásod nevét és városát az egyik versenytársadéra, akkor működne-e a tartalom a versenytárs honlapján? Ha a leírásod könnyen alkalmazható egy másik márkára, akkor változtasd meg, hogy az jobban illeszkedjen a saját vállalkozásodhoz.
Készíts egyedi tartalmat!

Ellentétben azzal, amit sokan gondolnak, a Google nem bünteti az ismétlődő tartalmat, az egyedi tartalmat jutalmazza. Ne feledd, a Google alapvetően fejlett mintázatfelismerő program. Ha lemásolod egy másik weboldal tartalmát, és azt beilleszted a weboldaladra, a Google számára hihetetlenül könnyű lesz beazonosítani az egyezőséget, ami nem fog jól mutatni a keresések során.

Még ha hasonló termékeket vagy szolgáltatásokat is kínálsz, mint a versenytársaid, az mindenképpen javítja a láthatóságod a keresések között, ha a vállalkozásod weboldalának tartalma releváns információkat tartalmaz.

Győződj meg arról, hogy a tartalmad egyben lokális is!

A Google helyi algoritmusa a keresési eredményeket a potenciális ügyfelek területén adja vissza, ezért fontos, hogy a blogod és a webhelyed fő oldalainak tartalma lokalizált legyen. A főúton a belváros közelében vagy sok másik vállalkozással egy helyen van a vállalkozásod? Tudasd az emberekkel!

Tölts fel képeket!

A képek vonzóbbá teszik a weboldaladat, ezért helyezz el minden oldalon legalább 1 képet. Kerüld a stock fotók használatát, amikor csak lehetséges, mert a vállalkozásod vagy a termékek valódi képei sokkal hatásosabbak.

Olyan méretű képeket tölts fel a weboldaladra, amekkorákat meg szeretnél jeleníteni az oldalon. Ha egy hatalmas képet töltesz fel, amit a HTML kódolásban méretezel át, akkor a böngészőnek még mindig be kell töltenie a teljes képet, mielőtt átméretezné azt. Ezzel az oldal lassabban töltődik be, ami pedig bosszanthatja az ügyfeleket (és a Google-t).

Adj hozzá Schema markupot!

Néhány évvel ezelőtt a keresőmotorok közös osztályozási szókincset hoztak létre a weboldalak számára. A Schema egy speciális programozási kifejezés, amely pontosan meghatározza a weboldal elemeit.

Ahelyett, hogy a Google algoritmusára támaszkodnál, olvasd el és értsd meg a weboldaladon lévő tartalmat. A Schema markupok különféle elemek meghatározását is tartalmazhatják, mint például emberek, helyek, dolgok és termékek. A Schema segít a Google-nak a tartalom mélyebb megértésében. A színfalak mögött ez egy oldal HTML-kódjában jelenik meg és az emberek számára nem látható. Kódolható manuálisan, vagy használhatsz Schema kód-generátort is.

A lokális keresésnél a legfontosabb Schema a helyi üzleti schema, amely a vállalkozás nevét, címét, telefonját és a nyitvatartási időt határozza meg. Felvehetsz esemény- vagy terméksémát is. Ha igazán szeretnéd mélyebben megismerni a sémákat, látogass el a schema.org webhely helyi üzleti részéhez, ahol az összes helyi üzleti schema típusát megtekintheted.
Optimalizáld a tartalmadat

Most, hogy már hasznos tartalom szerepel a weboldaladon, optimalizálnod kell azt a Google számára. Számtalan elemet kell megfelelően strukturálni annak érdekében, hogy maximalizáld a helyi keresésekben való megjelenések számát.

Alapvetően szükség van egy olyan oldalra a webhelyen, ahol minden fő téma megjelenik, amit meg szeretnél jeleníteni a helyi keresések során. Meg kell határoznod a megfelelő kulcs kifejezéseket is, amelyek a téma kijelölésére szolgálnak, továbbá a tartalom írásakor érdemes szinonimákat, hasonló kifejezéseket is használnod.

A weboldalad minden egyes oldalán optimalizálnod kell a következő elemeket:

Cím címke
A cím címke az oldal legfontosabb keresőmotor-optimalizálási (SEO) eleme. Ez megjelenik a böngésző URL-sávja felett található fülcímkében, valamint ez tölti be a kék link címét, amikor megjelenik a Google keresési eredményeiben. A címnek pontosan és tömören kell leírnia az oldalt, ideértve a kiválasztott legfontosabb kulcsszót is. Ne felejtsd el megadni a város nevét, hogy mutasd, helyi vállalkozás vagy.

A vállalkozás nevét nem kell felsorolnod a cím elején. Te vagy az egyetlen vállalkozás, amelynek ilyen neve van, ezért nem kell optimalizálnod ezt a kifejezést. Ehelyett ezt a korlátozott helyet arra használd, hogy az oldalad témáját optimalizálod.

H1 címsor
A H1 címsor az oldal 2. legfontosabb eleme. Ez a félkövér címsor a szöveg fölött helyezkedik el és úgy működik, mint egy újságcikk címsora. Rövidnek, de beszédesnek kell lennie, leírva az oldal tartalmának fő üzenetét. Helyezzd be ugyanazt a kulcs kifejezést, amelyet a cím címkében használtál és ha lehetséges, tartalmazza a városodat, valamint az országodat is.
Az oldal tartalma: Ügyelj arra, hogy a kulcs kifejezéseket és azoknak közeli variációit tartalmazza, valamint  hozzáteszed a várost és országot mindenhol, ahol csak értelmes.

URL
Tartsd az URL-eket amilyen röviden csak tudod, de ügyelj arra, hogy optimalizáltak legyenek, vagyis mind a keresőmotorok, mind az emberek számára jól nézzenek ki. A szavakat kötőjelekkel kell elválasztani, és fontos, hogy ugyanazt a fontos kulcs kifejezést tedd bele, amelyet a cím címkébe és a H1 címsorban használtál. Ha lehetséges, add meg a város és az ország rövidítését is.

Kép alt szövege
Az Alt szöveg egy elem, amely a kép beágyazási kódjában szerepel. A kép rövid leírásának kell lennie és tartalmaznia kell ugyanazt a célzott kulcs kifejezést, amelyet a többi oldal esetében használtál. Hasznos, ha ide szintén beilleszted a város és az ország rövidítését.

Meta leírás
A meta leírás HTML kód, amely nem látható az oldaladon. Ez azt mondja a Google-nak, hogy mit kell belefoglalni a szürke leírás néhány sorába a kék link alá, amikor keresési eredményként megjeleníti a weboldaladat. A kulcsszavak hozzáadása (vagy kitöltése) nincs hatással a rangsorolásra, mivel a Google algoritmusa nem tartalmazza a metaleírást. Fontos azonban, hogy minden oldalhoz csak egyet írjunk, mivel egy jól célzott leírás, amely tartalmazza a legfontosabb kulcsszót, segít abban, hogy felhasználók rákattintsanak a weboldalra.

Kezdj el tartalmat létrehozni!

Most, hogy már tudod, hogyan lehet értékes tartalmat létrehozni a weboldaladon, javíthatod a lokális láthatóságod, ami pedig további potenciális ügyfelek eléréséhez vezetheti a vállalkozásodat.

Ha szem előtt tartod ezeket a tartalmi és optimalizálási tippeket, képes leszel kiváló minőségű tartalmat készíteni, ezáltal sikeresen beállítani saját SEO-dat (keresőoptimalizálásodat).



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések